Betoninfra
Nieuwsbrief april 2020
2 à 3 dB(A) minder geluid met groeven in betonweg
Wanneer een betonnen wegdek - dat is afgewerkt met een bezemstreek - wordt voorzien van diepe en ondiepe groeven, ligt het geluidsniveau 2 à 3 dB(A) onder het geluidsniveau van een wegdek met (fijn) gebezemd beton. Dat blijkt uit een onderzoek in het Brabants Goirle, waar op een proefvak geluidsmetingen zijn uitgevoerd. De geluidsreductie was voldoende om ook de rest van de verharding aan te pakken. 
Lees verder >>

Geen draad en pen maar paven met 3D-coördinaten vanuit cloud
Het 915 m lange slingerfietspad in het Kromslootpark in Almere is aangelegd met een slipformpaver die zelf de ontwerphoogte, ontwerpdikte en de routerichting bepaalt. Het ontwerp is in Civil 3D gemaakt en wordt via de cloud naar de paver verzonden. Bijkomend voordeel is dat de paver perfect ronde bochten kan maken.
Lees verder >>
Hoogwaardig walsbeton
Op 5 maart 2020 organiseerde het Kennisplatform Betonwegen een themabijeenkomst waar het hoogwaardig walsbeton vanuit verschillende invalshoeken werd toegelicht.
De presentaties van deze themamiddag zijn te downloaden via de website Betoninfra. 
De nieuw uitgebrachte brochure Hoogwaardig walsbeton is hier eveneens te vinden. 
Lees verder >>
Dubbele RWS-band scheidt weg van fietspad
In opdracht van de gemeente Hollands Kroon is de Oosterterpweg tussen Wieringerwerf en Kreileroord veiliger gemaakt. Tussen het fietspad en de autoweg is een dubbele RWS-band aangebracht. De band heeft een lengte van 3,3 km en is met een slipformpaver aangelegd.
Lees verder >>
Fietspad met lage CO2-impact
In Fijnaart is een betonnen fietspad aangelegd waarbij de CO2-impact met 70 procent is verminderd. Door het toepassen van vezels als wapening kan het beton minder dik zijn en wordt er bespaard op grondstoffen en transport.
Lees verder >>
Ruim 1,5 km middengeleider uitgevoerd in printbeton
Op de N570 in Roermond heeft de provincie Limburg ruim 1,5 km middengeleider aan laten leggen in printbeton. De geleider is in vier dagen tijd handmatig aangelegd. Normaal staan er acht dagen voor een dergelijke klus.
Lees verder >>
Kort gestort
Berichten over betonprojecten in het nieuws: 
  • Ongevallenkruispunt wordt rotonde;
  • Schelpenpaadjes op de Wadden maken plaats voor beton;
  • Coevorden pompt miljoenen in verbetering fietspaden: asfalt wijkt voor beton;
  • Veel te smal voetpad Westervoort wordt eindelijk breder;
  • Rotonde N498 Schaapsweg Den Bommel.
Lees verder >>


BetonInfra
www.betoninfra.nl
info@betoninfra.nl
E-mail opties
Aanmelden
Afmelden
Doorsturen
BetonInfra is een samenwerkingsverband tussen Betonhuis Cement, Betonhuis Betonmortel en aannemers betonwegen.
...